Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2012


Kυριακή

Ξύπνησα
Το σκοτάδι είχε φύγει
Τώρα φως
Τυφλώνει άλλοτε
Γίνεται σκοτάδι
Μετά πάλι φως
Σαν τα μάτια μου ξανά να βλέπουν
Σαν κάτι καινούργιο
Να άρχισε να ζει
Κοιτάζω τριγύρω φως
Κάποιος ψιθυρίζει μα
Ξεχωρίζω λέξεις
Λόγια τώρα
Μιας γλώσσας που δεν υπάρχει
Το φως χαϊδεύει με κυκλώνει
Από τον ήλιο πιο απαλό
Αδιόρατες γραμμές αργοκίνητες
Σαν κύματα ή φλόγες που δεν καίνε
Ένα πρόσωπο σχηματίζουν
Που ξάφνου από πολύ παλιά θυμάμαι
Κι ας μοιάζει συνέχεια ν’ αλλάζει
Πλησιάζω φλόγες κύματα με σηκώνουν
Σαν άλλα χέρια μ’ αγκαλιάζουν
Χορεύοντας αργά με διαπερνάνε
Σβήνοντάς με
Όλα φως
Κι η σκέψη η τελευταία

Επιτέλους

Είμαι σπίτι









ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΠΡΩΤΗ

*Ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε, βασισμένη σε βιβλίο του Νίκου Καζαντζάκη, που κατέβηκε βίαια από τις κινηματογραφικές αίθουσες στην πρώτη προβολή της από Ορθόδοξους Χριστιανούς, πιθανώς με υποκίνηση από διάφορες άλλες πηγές. Εκτός των άλλων, η ενέργεια αυτή πιθανώς προσβάλλει το άρθρο 13 του Συντάγματος περί ανεξιθρησκείας, δεν θυμάμαι όμως -πολλά τα χρόνια- να ασχολήθηκε αυτεπάγγελτα ή μη ουδείς εισαγγελέας.
 Η οργή τους ήταν δύσκολο να αιτιολογηθεί, καθώς στην ταινία ο Ιησούς παρουσιάζεται όντως σαν Θεάνθρωπος, αλλά ίσως πιο ανθρώπινος από ό,τι θα ήθελαν, και είναι δύσκολο πάντα να εκλογικευτεί η οργή του φανατισμένου (εάν δεν κάνω λάθος, το ζεν είναι η μόνη θρησκεία που δεν προκάλεσε θρησκευτικούς πολέμους, ανάμεσα σε όλες τις εξωτερικές θρησκείες που μιλούν ομού για την Ειρήνη). Οι δε διάλογοι της ταινίας δεν μπορούν να θεωρηθούν "λανθασμένοι " από κάθε σύγχρονη πίστη, καθώς τα λόγια του Χριστού μεταφέρθηκαν από τρίτους, και, πέραν αυτού, για το ποια από τα ευαγγέλια θα θεωρηθούν ιερά και ποια όχι αποφάσισε η ίδια η  εκκλησία, αιώνες μετά την ζωή του Ιησού.
Τα παραπάνω βασίζονται σε ιστορικές, σύμφωνα με την γνώση μου, πηγές, και διόλου σκοπό δεν έχουν να μπουν σε αντιπαράθεση με την οποιαδήποτε εκκλησία -  ακόμα και εκείνες που διαλαλούν στους λάτρεις τους να διαμοιράσουν τα ιμάτιά τους (όχι ότι είδα πολλούς να το κάνουν), ενώ οι ίδιοι οι ηγέτες τους κυκλοφορούσαν , χρυσοποίκιλτοι και διόλου λιτοδίαιτοι , σε πανάκριβα αυτοκίνητα, ειδικά κατασκευασμένα στην Γερμανία. Επίσης, αντιμετώπισαν τον θάνατο με τηλεοπτική ευπρέπεια, αλλά φανερό τον τρόμο στα μάτια, παρόλο που σύμφωνα με τις διδαχές τους δεν μπορεί παρά να τους περίμενε ο Παράδεισος. Δεν θα αναφερθούν βεβαίως ονόματα, προς αποφυγή της προσβολής της μνήμης οποιουδήποτε νεκρού ή νεκρών.


ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΔΕΥΤΕΡΗ

 ד   
 Ντάλεθ, μια από τις παρόμοιες προφορές του τέταρτου  γράμματος του παραδοσιακού εβραϊκού αλφάβητου. Το  νόημά του είναι  πόρτα. Ως τέταρτο, ισαριθμεί  με  το Τετραγράμματον, το απρόφερτο όνομα του Θείου στα εβραϊκά. Μία από τις χρήσεις του είναι να αποδίδει το Θείο με έναν μη ιερό (λατρευτικό) τρόπο.






0 σχόλια:

Συνολικές προβολές σελίδας

Από το Blogger.